miércoles, 24 de diciembre de 2008

Verídico

No que va de selmana:
- Vacié güevos crudos cola boca (soplando por un furaquín).
- Presencié la grabación d'un programa d' "Inocente, inocente" de A3.
- Tuve nes mios manes más de 1.600€ ente billetes y monedes (y tuve que lo contar).
- Vi a un elefante (que xuega al fúbol) tan de cerca que casi m'arrimo a tocalu.
- Monté nun "mini" (¡¡delante!!).
- Emocionéme al ver feliz a la xente que-y tocó la lotería (y eso que nun vi ni un duru).
- Grité dentro una clas enllena xente pa que me atendieren (¡coime, soi la profesora!).
- Pinté un güevu con témpera y pegé-y cresta, picu, pates y güeyos.
- Tuve baxo'l mesmu techu que dos futbolístes de la selección, dos cantantes, un árbitro internacional, un campeón del mundu de kárate...
- Tomé dos vasos de té moruno (dulce y calentino).

De xuru qu'escaecí daqué pero paezme que con eso yá fui feliz...

viernes, 19 de diciembre de 2008

La verdá ye...

Cuando entamé esti blog fícelo col envís de tener un sitiu onde desfogame. Tener un diariu en papel ye más prestoso, pero ye un crime imperfeutu: siempre dexa rastru. Facelu nun archivu .doc tamién dexa buelga. La idea de dexalu colgáu nun puntu inexautu del ciberespacio paecióme romántico nun momentu dau: ¿qué posibilidaes había de que daquién diere col sitiu? ¿A cuántos naufragos salvaren porque la botella de so aportare a puertu? Pero como diz la canción "en las películas a los malos les pierde la boca..." y a mi piérdeme la mía. Y esto yá nun ye secretu dalu. Yá nun ye (tan) romántico. Ye un nome guapu desperdiciau, un refuxu albentestate.

Por embargu, güei quería contar daqué y nun sabía ónde. Escribo pa mi, facei'l favor. Nun busco aplausu, nin castigu.

Por estes coses que tien la vida, una atópase un buen día nun sitiu raru. Nun sabe mui bien cómo aportó ellí pero, por suerte (pienso agora), nun pue fuxir. El mio día entamó güei nunes xornaes sobre la familia na Facultá de Ciencies de la Educación. Había ponentes mui variaos, pero los que triunfaron foron unos represtantes de "Las comunidades de las Doce Tribus". Yo yera (soi) una inorante sol tema pero pudi sacar varies conclusiones: ellos, dixeron, proponen un nuevu orden social, tolerancia, sistemas educativos... Podríemos dicir que son "hippies": melenes perllargues (n'homes y muyeres), barbes, ropa "alternativa" y un estilu de vida retiráu, comiendo productos ecolóxicos (o cómo se diga)... Son d'esta xente que cuando les sientes falar apetezte enllenar una mochila con cuatro trapos, tres llibros y una llibreta y un boli, pa marchar a vivir lloñe.
Yo, que tengo'l defeutu del maxín, yá me taba viendo cultivando una güertuca y andando descalza fasta'l riu a por agua... Pero taba yo disfrutando de una sabrosa mazana maxinaria a la solombra dun castañu mientres lleía un llibrucu (que, por supuesto, tenia les tapes de cueru y pinta de vieyu) cuando'l mio futuru esvaneciose nel conxuru de cuatro pallabres: "No somos una secta". El final del cuentu de fades ye qu'ellos prediquen l'evanxeliu y viven como Cristo mandaba vivir. Nun me paez el peor de los males...
La cosa ye que, d'un tiempu a esta parte, vengo pensando en términos pergrandes (lleer tanta filosofía y teoría feminista ye lo que tien, que una va perdiendo a pocos la inocencia de pensar que les coses son blanques o negres). ¿Qué ye una secta? pensé en medio la ponencia... Ellos prediquen la verdá. La verdá de so. Pero la verdá nun esiste. Nun hai una Verdá. Y eso ye un problema. Dixeron ente otres coses que, por desgracia, el que tien el poder, la "doctrina correuta", persigue y aniquila siempre al que tien la "doctrina incorreuta". Tener el poder ye, a fin de cuentes, tener munchu mieu. Tener mieu de perdelu; matar, oprimir, castigar al otru. Alteridá nel sentíu que yo la toi entendiendo hasta agora. Nun ye lo que soi, ye lo que nun soi. Pero la "doctina correuta" nun pue servise de la represión y el maltratu, por mui diferente que seya de la que nosotros tenemos. Grita-y a daqué "¡¡¡secta!!!", como dicía el paisanu güei, ye volver milenta años patrás y gritar "¡¡¡bruxa!!!". Y, por embargu, soi la primera que fai xuicios de valor de too: esto ye asina, esto nun ye asina...
Pensamos que somos tolerantes pero... ¿el fechu de que yo espertara de la mio ensoñación a la invocación de la pallabra "secta", nun demuestra tolo contrario?

jueves, 4 de diciembre de 2008

Herexía o qué atrevíos somos los inorantes

VALME ASINA

Si fuere Dios
y tuviere'l secretu
fadría
un ser claváu a ti,
tastiaríalu
(igual que faen los panaderos
cuando tastien el pan, ello ye:
cola boca),
y si esi sabor fuere
igual qu'el tuyu, vamos
el to mesmu golor, y el to xeitu
al sorrir,
y de callar la boca
y de garrar la mio mano fríamente,
y de besanos ensin mos mancar
-d'esto sí que toi sigura: pongo
tola mio atención cuando te beso-
entós,
si yo fuere Dios,
diba repetite y repetite
siempre'l mesmu y siempre distintu,
ensin cansar xamás del xuegu idénticu,
ensin dexar tampoco aquel que fuiste
pol que dibes ser dentro de nada,
yá nun sé si me desplico, pero quiero
esclariar que si yo fuere
Dios, fadría
tolo posible por ser C******* B****
pa querete tal como te quiero,
pa esperar con calma
a que te crees tu mesmu cada día,
a que sospriendas peles mañanes
la lluz recién nacida cola to propia
lluz, y cuerras
la cortina intocable que separta'l
mio sueñu de la vida,
resucitándome cola pallabra
Llázaru alegre,
yo,
moyada aína
de solombres y pereza,
sosprendía y perdía
na contemplación de too aquello
que, n'unión de min mesma,
recuperes y salves, mueves, dexes
abandonao cuando - llueu- calles...
(Escucho'l to silenciu.
Siento
costelaciones: esistes.
Creyo en ti.
Yes.
Válesme.)


Y que me perdone Ángel González

jueves, 27 de noviembre de 2008

Hoy

Viajar en sueños adquiere nuevos significados si vas en un Alcotán.

domingo, 23 de noviembre de 2008

Tesoros

Coleicionaba perendengues. Guárdabalos, alcuérdome, nuna caxuca de metal, deses qu'usen les güeles pa guardar les fotos vieyes. Una caxa redonda y amariella. Yera como un baúl de los tesoros qu'escondía ente la ropa de cama, ente les sábanes de collores y les mantes d'iviernu. Pa ella, creo, yera de verdá un tesoru.

La mayor allegría que-y podíemos dar yera aportar a so casa con cara pena y dici-y "Perdí un perendengue". Entos, tovía la toi viendo, iluminábense-y los güeyos y los sos llabios tornaben al encarnáu que tuvieren notra dómina (pamique de la emoción). Allargábemos les manes y enseñábemos-y l'hermanu sueltu. Ella, coles manes temblones, garrábalu con cuidáu y caminaba sele al armariu. Abríalu con dos vueltes de llave y, ente colches heredaes y sábanes bordaes, sacaba aquella caxina amariella. Entós, olvidaes yá del disgustu pola perda, siguíemosla hasta'l borde la cama y ellí sentábemonos con ella. Destapaba la caxina con dalguna dificultá faciéndonos contener l'alientu a la espera de ver el tesoro de collores brillantes qu'habia dientro. Ella, xustu nel momentu d'amosar el so tesoru, mirábanos nos güeyos y sorría. Y col so sorrisu apaecía ante nós el conteníu máxicu d'aquella caxa: les docenes y docenes de perendengues que recoyera durante media vida.

Delles veces contábanos l'hestoria de dalgunos d'aquellos bixos. Pero non de los que taben na caxina, porque eses hestores yeres sosones, dicía. Contábanos l'hestoria del xemelu perdíu, que tuviera n'Arxentina o viaxara a Marruecos, o que taba guardáu n'otra caxa bien distinta en casa de dalgún pretendiente namoriscáu en secretu.

Yo nunca creyí neses hestories. En mio casa toos dicíen que mio tía volviérase lloca porque morriera'l so prometíu y quedara sola. Pero yo sé que nunca nun tuvo lloca, que guardaba esos perendengues en recuerdu de toles persones que quedaren sin xemelos y sintiéranse soles pal restu so vida. Ella pensaba que así, guardaes toes xuntes les pareyes separaes, taríen menos soles.

Yo alcuérdome de munches d'eses hestories que contaba al destapar la caxa. Ya vos les contaré algún día. Cuando me traigais un perendengue sueltu. Porque, agora, la caxina heredéla yo.

miércoles, 27 de agosto de 2008

¿Ónde taba la señal que nun fui a ver?

Una pregúntase ónde torció el camín. Cuál fue el pasu, esi primer pasu, que dio en tierres pantanoses. Una pregúntase como ye posible que nun se diera cuenta. Una mira patrás y nun atopa el sitiu onde tenía que haber torcío y siguió reuto o onde tocío y nun tenía qu'habelo fecho. Pero por más que mira y piensa y busca nun atopa seña nenguna nel camín que nun siguiera.

Una sabe que nun ye perfeuta. Nin mucho menos. Sabe que tien erros. Y gordos. Alcuérdase d'aquellos llibros que lleera de neña y que falaben de muyeres (siempre yeren muyeres) qu'intentaben correxir los sos defeutos. Ella intentólo. Dellos controlólos un poco: ya nun ye tan mandona, intenta nun ser tan caprichosa, procura ser una gotera más dulce... Nun ye fácil. Nun lo consigue siempre. Pero esfuérzase muncho.

Esfuérzase porque el so mayor mieu ye defraudar a los de so. Nella nunca tuvieren munches esperances (o eso ye lo qu'ella siente). Della siempre esperaron que llegare a ser mediocre. Que fuere responsable y que nun se descarriare muncho. Lluchó. Lluchó muncho. Sacó una carrera tolo meyor que foi capaz. Fizo delles coses de les qu'ella se siente orguyosa pero que-y paez que naide-y les valora xustamente.

Resulta-y bastante dificil llevantase de la cama dellos díes. Pero llevántase. Pon una sorrisa tolo grande que pue na cara y sube la persiana. Cuidar de so yá ye bastante dificil pero llucha. Que-y manden cuidar de los demás y que tenga que cargar con más responsabilidaes de les que-y gustaríen velo inda más difícil y más inxustos. Pero failo.

Y entós un día cansa. Ta yá fartuca de que nun la valoren. D'esforzase porque la respeten. De tener que cargar nes espaldes el so propiu pesu y el de los demás. Necesita un abrazu. Un aplausu. Daqué que la ayude a siguir. Pero nun hai nada. Nun hai amigos (bueno, sí, pero non tolos que a ella-y gustaría). Nun hai familia. Una ta sola. Y nun lo sabe. Nun lo sabe hasta el día que-y da por mirar al rodiu y ve frialdá onde esperaba ver sorrises.

Ye entós cuando piensa n'ónde foi'l sitiu en que taba la señal y nun la vio. Ónde se salió del camín. Nun ta disfrutando del paisax como fadríen otros por querer llegar al final curiosa. Pa salir guapa na foto finish, supongo. Pero por más que s'esfuerza en nun manchase, en siguir palante bien, sana y guapa, más s'empuerca, más s'embarra, más cae y cae y cae...